wtorek, 7 listopada 2017

Co słychać w pierwszej klasie?

Po uroczystym rozpoczęciu nowego roku szkolnego od razu przystąpiliśmy do pracy. Czekały już na nas świeżo wydrukowane, kolorowe podręczniki: 
 



Pierwsze lekcje minęły w lekkim napięciu: w szkole innej niż na co dzień, wśród wielu nowych dzieci, których imiona trudno od razu zapamiętać, po polsku, a nie po niderlandzku...
By przełamać pierwsze lody oraz dowiedzieć się czegoś o swoich koleżankach i kolegach, dzieci wzięły udział w zabawach integracyjnych, opowiedziały o tym, co lubią oraz narysowały to na swoich wizytówkach. Była to również dobra okazja do poznania nowych słów:



Na pierwszej lekcji poznaliśmy literę O, a jednym z kluczowych słów były „orzechy”. Nauczyliśmy się polskich nazw różnych gatunków orzechów, a także ich spróbowaliśmy. Degustacja przebiegała w wielkim skupieniu 😊















Była to również świetna okazja do ćwiczenia cierpliowści i koleżeńskiej współpracy.

Na każdej kolejnej lekcji poznajemy nowe litery oraz słowa, które zaczynają się na daną literę. Pomagają nam w tym kolorowanki, obrazki, domino oraz inne gry. Wyklejamy też i kolorujemy plansze z daną literą i obrazkami przedstawiającymi słowa, które się na nią zaczynają:








Na lekcjach ćwiczymy czytanie i pisanie, uczymy się dzielić słowa na sylaby, głoski i litery. Pomagają nam w tym gry i zabawy oraz ćwiczenia z podręcznika specjalnie opracowanego na potrzeby naszych uczniów.
















Nauka czytania i pisania to tylko jeden z celów naszych lekcji. Dzieci poszerzają i utrwalają zasób słownictwa poprzez pracę z lekturami, rozmowy, wykonywanie ćwiczeń w podręczniku oraz gry i zabawy.

















Szkoła to nie tylko zdobywanie wiadomości, ale też nauka współpracy z kolegami, pomagania sobie nawzajem, dbania o miłą atmosferę na lekcjach. Pomaga nam w tym wspólnie ułożony oraz podpisany przez każdego ucznia regulamin:



Jako odkrywcy Polski, niezbyt dobrze znanej nam na razie ziemi, zapełniamy stopniowo białe plamy na mapie:







Już wkrótce mapy zapełnią się fotografiami z rodzinnych miejscowości i regionów dzieci.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz